onsdag 25 november 2009

Virkade tofflor


Här är ett par supersköna virkade tofflor som är jättelätta att göra!
De är gjorda i 100% ren ny ull. "Eskimo" heter garnet och det finns i många fina färger.

Virkade dessa när det var som varmast i somras ;-) Satt på balkongen och svettades... :)
Om nån sett mig måste de trott att jag blivit tokig som satt o virkade ulltofflor mitt i sommaren.
Men det struntar jag i! Man måste ju börja i tid om allt ska vara klart till vintern! :-)
Och i det här landet vet man ju att den, vintern, kommer som ett brev på posten varje år! hihi!

Mönstret är gratis och det hittar ni här:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=113&d_id=32&lang=se

Lycka till!!!

4 kommentarer:

  1. jättesöta,MEN sluta skriv att de är jättelätta att göra!! jag får komplex då :-)

    jag vet att du egentligen menar "IN YOUR FACE, Pjs" :-)

    *sjunger* anemon anemon anemon :-)

    SvaraRadera
  2. åhh nu såg jag nyckelpigan ,vilken söt detalj.

    SvaraRadera
  3. har du virkat nåt mer?
    this is you http://yaplog.jp/kaerujita/img/106/snorkmaiden_img.gif

    ;-)

    SvaraRadera